جستجو
Close this search box.
ویدئو-کنفرانس-چیست

ویدئو کنفرانس چیست و چه کاربردی دارد ؟

ویدئو کنفرانس چیست ؟ ویدیو کنفرانس (یا کنفرانس ویدئویی) به معنی برگزاری کنفرانس بین دو یا چند شرکت کننده در مکان های مختلف با استفاده از شبکه های کامپیوتری برای انتقال اطلاعات صوتی و تصویری است. هر شرکت کننده دارای یک دوربین فیلمبرداری، میکروفون و بلندگو در مکان خود می باشند. همانطور که دو شرکت کننده با یکدیگر صحبت می کنند، صدای آنها بر روی شبکه حمل می شود و به سخنرانان دیگر منتقل می شود. بستر ویدئو کنفرانس اجازه می دهد تا سه یا چندین شرکت کنندگان در یک اتاق کنفرانس نشسته و باهم ارتباط برقرار کنند مانند این که در کنار یکدیگر نشسته باشند.

بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که ویدئو کنفرانس بسیار سریع در حال پیشرفت است. امروزه تمایل به برقراری ارتباطات آنلاین با سایر افراد جامعه منجر به این شده است که تقاضا برای تجهیزات ویدیو کنفرانس صعودی  باشد. در این میان بکارگیری امکانات و روش های جدید در جهت افزایش درآمد و بهینه سازی و مدیریت هزینه ها امری اجتناب ناپذیر است که تجهیزات و نرم افزارهای ویدئو کنفرانس نقش پررنگی را در خدمت رسانی به سازمان ها و ارگان ها می توانند داشته باشند. ویدئو کنفرانس فناوری است که بدون توجه به مکان فیزیکی افراد، ارتباط زنده صوتی و تصویری به صورت کاملاً امن، همانند جلسات حضوری فراهم می کند. در واقع ویدئو کنفرانس مجموعه ای از چندین فناوری ارتباطی است که شکاف بین ارتباطات تلفنی و جلسات حضوری را پوشش می دهد.

سوالی دارید؟ مشاوره تخصصی دریافت کنید.

مزایای استفاده از ویدیو کنفرانس

استفاده از این تکنولوژی باعث کاهش هزینه های سرسام آور جابجایی و از دست دادن بخش قابل توجهی از زمان، نیرو و بازده کاری و فکری افراد شده است. با ویدئو کنفرانس دیگر نیاز نیست دفتر خود را ترک کنید. در دهه ۱۹۹۰ ویدئو کنفرانس افزایش قابل توجهی در بهره وری شرکت های آمریکایی داشت. ما معتقدیم استفاده از ویدئو کنفرانس میتواند بهره وری خیلی خوبی داشته باشد، به این دلیل که شما قادر خواهید بود ارتباط نزدیکی با مشتریان خود داشته باشید.

۴ دلیل پذیرفتن ویدیو کنفرانس

ویدئو کنفرانس چیست ؟ آیا این روش ارتباطات را تسهیل می کند و یادگیری را افزایش می دهد؟ آیا می توان یک رابطه مفید ایجاد کند یا کارها را ساده تر کند؟ اگر شرکت شما هنوز هم از راه های صوتی و شیوه های قدیمی به عنوان ابزار های ارتباطی استفاده می کند و شما به عنوان یک مدیر اجرایی ، مزایای ویدئو کنفرانس  را به طور کامل در نظر نگرفته اید، توصیه می کنیم ادامه مطلب را دنبال کنید.

ویدئو کنفرانس چیست

۱- ویدیو کنفرانس بسیار جذاب است

شما می توانید از طریق تلفن (کنفرانس صوتی) جلسات خود را برقرار کنید. اما برای دستیابی به جلسات مفید تر، کنفرانس ویدیویی یک تغییر دهنده واقعی است. هنگامی که صدا و تصویر باهم  درگیر می شوند ، تمامی احساس شما را می توانند به خوبی منتقل کنند.  در این جلسات ویدیو کنفرانس شرکت کنندگان کمتر به کارهای انحرافی می پردازند و همچنین در این جلسات به روابط نزدیک تر کمک می شود. حتی بین اعضای  یا مشتریانی که تا قبل با آن ها ارتباط برقرار نکرده اید.

ویدئو کنفرانس چیست

۲- ویدیو کنفرانس فاصله را بی معنی می کند

ویدئو کنفرانس می تواند اعضای کلیدی تیم را قادر سازد که در جلسات بدون هر گونه مشکلی شرکت کنند ، در غیر این صورت ممکن است به دلیل وجود فاصله های زمانی یا حتی مکانی این امر در حالت حضوری امکان پذیر نباشد. کری هالینگ رئیس ارشد اطلاعات و دیجیتال (CIDO) از دانشگاه وسترن سیدنی می گوید ، یک چالش اساسی که دربرگزاری یک جلسه وجود دارد این است که همیشه یک یا چند نفر به دلیل مسافت های طولانی در جلسات حضور ندارند.اما توسط ویدئو کنفرانس ، این فاصله به راحتی در بین حاضرین در جلسه از بین می رود.

ویدیو کنفرانس چیست

۳- ارتباط و یادگیری عالی را امکان پذیر می کند

کسانی که نسبت به فعالیت های مغز کمی آشنا هستند ، مطمعنا این موضوع را قبول می کنند که انسان اطلاعات بصری را بسیار سریعتر و با توانایی بالاتر از متن یا صوت پردازش می کند. در نتیجه این موضوع مشخص می کند که عملکرد حافظه و مغز در تشخیص محتوای شنیداری نسبت به محتوای بصری پایین تر است. یک ضرب المثل چینی ساده می گوید:  من می شنوم  و فراموش می کنم ؛ می بینم و به یاد می آورم. کنفرانس ویدئویی کیفیت ارتباطات را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد، رقمی که در بین شرکتهای به ۷۳٪ رشد هم می رسد.

ویدیو کنفرانس چیست

۴- تیم های پراکنده را متصل نگه می دارد

 

ویدیو کنفرانس چیست ؟ با استفاده از کنفرانس ویدیویی می توانید به راحتی تماس بگیرید و به صورت چهره به چهره ارتباط برقرار کنید. به طور کلی، این امر باعث ایجاد ارتباطات بهتر ، ایجاد اعتماد و ایجاد روابط قوی تر می شود. به هیچ وجه جای تعجب ندارد که کنفرانس ویدیویی در حال حاضر بسیار محبوب می باشد. صرف نظر از محل زندگی مدیران، افراد و گروهها معمولاً با استفاده از کنفرانس ویدیویی در زمان واقعی با یکدیگر تعامل می کنند. کنفرانس ویدیویی با صرفه اقتصادی و راحت بودن ، هم اکنون در بسیاری از محیط ها کاربردهای گسترده ای دارد.

ویدیو کنفرانس چیست

ویدیو کنفرانس برای چه فعالیت های مناسب است ؟

جلسات یا همکاری ها

تماسهای ویدیویی برای تنظیم همایش ها اعم از شغلی ، تفریحی یا آموزش کمک زیادی می کند. اطلاعات اساسی را می توان با مدیران یا روسای شرکت از این طریق تبادل کرد حتی اگر آنها از یکدیگر دور باشند. گروه هایی که مایل به پیش بینی یک پروژه هستند با استفاده از ویژگی هایی مانند اشتراک صفحه می توانند جزئیات را به راحتی انتقال دهند و مورد بحث و گفتگو قرار دهند. افرد می توانند بدون زحمت و جابجایی های طولانی ، پروژه های مطالعاتی و پردازشی را انجام دهند.

آموزش های آنلاین

این فناوری به یک واقعیت به نام یادگیری از راه دور کمک کرده است. در نتیجه ، یک معلم دیگر نیازی به حضور در همان اتاق دانش آموزان را ندارد. اگرچه اکثر این موارد در قالب دوره فیلمبرداری قرار دارند ، دوره های زنده کنفرانس وب نیز بخش قابل توجهی را تشکیل می دهند. تعامل با تعداد زیادی از افراد به طور همزمان با استفاده از ویدیو کنفرانس ساده است. سوالات می توانند توسط هر دانش آموز یا دانشجو پاسخ داده شوند. در همین حال ، این رویکرد می تواند برای آموزش دانش آموزان در مناطق روستایی نیز به کار رود. یک راه اندازی مناسب فقط مورد نیاز است و تا یک معلم قادر شود با استفاده از فرایند ، به دانش آموزان خود آموزش دهد.

برنامه های تجارتی

در طی گذشته ، مدیریت یک مشغل در وب غیرقانونی بود یا بسیار پیچیده و سخت بود. اما در حال حاضر ، مکان های کار از راه دور و کارمندان مجازی با معرفی به وب به یک مجموعه استاندارد تبدیل شده اند. تعامل از طریق ایمیل ، خدمات گپ ، که شامل کنفرانس های ویدئویی می شود. به بخش مهمی در ایجاد انگیزه در شرکت ها تبدیل شده است. اکنون امکان پذیر است که کارفرمایان با طراحان آزاد خود ، نویسندگان ، کارمندان اداری و سایر کارمندان از راه دور ارتباط برقرار کنند.

انـجام کارها در خانه

در حال حاضر تعداد بسیاری از کارمندان انتخاب می شوند تا به صورت دور کاری یا به انجام کارها در خانه بپردازند.کارمندان می توانند از ارتباطات ویدئویی استفاده کنند تا ارتباط خود را با مشتریان یا همکاران به روشی واقع بینانه حفظ کنند که باعث صرفه جویی در وقت در جابجایی می شود و شما را از فرسودگی به دلیل ترافیک یا جمعیتی که در مترو قرار گرفتند در امان نگه می دارد.تعداد بیشتری از افراد برای کارهای از راه دور خود از ابزارهایی مانند Skype یا سایر گزینه های Skype استفاده می کنند. آنها به راحتی ، آن بر روی دسک تاپ یا موبایل خود نصب می کنند و یک جلسه اینترنتی را در زمان واقعی انجام می دهند.

تشخیص از راه دور

توانایی شناسایی یک علامت یا مشکل از دور به عنوان تشخیص از راه دور گفته می شود.در مراقبت های بهداشتی ، ممکن است فرد مبتلا در خانه یا حتی خارج از کشور باشد و پزشک یا متخصص پزشکی می تواند در منطقه دیگری باشد. این تکنتیک همچنین توسط فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی برای تماس از راه دور با کارمندان در زمین استفاده می شد. علاوه بر این ، تشخیص از راه دور نیز توسط تلفنهای تجاری نیز مورد استفاده قرار می گیرد ، به ویژه آنهایی که با سیستم های PABX مرتبط هستند.

دوربین ویدئو کنفرانس چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

دوربین ویدئو کنفرانس چیست؟ این دوربین وظیفه ظبط و تصویربرداری از جلسات را برای ارتباطات ویدیویی بر عهده دارد. دوربین ویدئو کنفرانس قابلیت چرخش و تنظیم لنز برای ضبط حرکات و افراد حاضر، در جلسات را دارا می باشد و می تواند از تمام فضای سالن جلسات و سالن کنفرانس را تصویر برداری کند. در اینجا تمام جزئیاتی که باید در مورد دوربین های ویدیو کنفرانس بدانید و چگونه می توانند به سازمان شما در تحقق تجربه های برجسته کنفرانس ویدیویی کمک کنند بیان می کنیم.

تنظیم و معرفی جایگاه سخنرانان

از ویژگی های مهم یک دوربین ویدیو کنفرانس تنظیم آن با نقاطی است که افراد قصد حضور در آن نقاط را دارند. برای مثال شما یک سالن جلسات با ظرفیت چهار نفر دارید. برای اینکه در جلسات آنلاین هر فرد در هنگام سخنرانی بهتر دیده شود، دوربین ویدیو کنفرانس باید در هنگام سخنرانی هر فرد، بر روی او زوم و متمرکز شود. برای اینکار ابتدا به وسیله کنترل دوربین، نقاطی که افراد قصد نشستن دارند تعیین و در حافظه دوربین ذخیره می شود. بدین صورت برای متمرکز شدن دوربین برروی هر نقطه کافیست نقطه تعیین شده که براساس اعداد ۱ تا ۸ ذخیره می شود  از روی کنترل فشرده شود تا دوربین به همان جهت چرخیده و متمرکز شود. این ویژگی به تنهایی جلسات را طبیعی تر و پربار می کند.

میکروفون و بلندگوی داخلی

دوربین های ویدیو کنفرانس دستگاه هایی هستند که دارای لنزهای ۳۶۰ درجه و قابلیت انتقال صوت می باشند.و به جای اینکه در اطراف یک دوربین از چندین میکروفون استفاده شود می توانید با استفاده از میکروفون داخلی دوربین این امکان را فراهم کنید تا هم تصویر برداری و هم ضبط را باهم داشته باشید. اعضای تیم شما با داشتن همچنین دوربین کنفرانس ویدیویی ، می توانند جلسات راحت تری داشته باشند.

کیفیت تصویر برداری بالا تا ۴K

دوربین های ویدیو کنفرانس دارای کیفیت تصویرهای متفاوتی می باشند. این محدود می تواند از رزولوشن HD شروع شود و تا ۴K ادامه پیدا کند.  برای تماس های تصویری و جلسات آنلاین کیفیت تصویر FULL HD می تواند نیاز شما را برآورده سازد. اما اگر کیفیت تصویری واقعا برای شما مهم است باید به سراغ گزینه های  ۴K بروید. این نکته را در نظر داشته باشید به دلیل اینکه تماس های تصویری برروی بستر اینترنت انجام می گردد باید از پهنای باند مناسبی برخوردار باشید تا بتوان تصویر را با همان کیفیت اصلی و واقعی انتقال داد.

سوالی دارید؟ مشاوره تخصصی دریافت کنید.

بهترین دوربین های ویدئو کنفرانس

بسیار مهم است که در جلسات برگزار شده در اتاق کنفرانس ، سمینار ، یا اتاق مصاحبه به خوبی تصویر برداری شود. تصاویر باید تیز ، واضح و رنگارنگ باشند و صدا نیز باید شنیده شود و عاری از اعوجاج یا سر و صدای پس زمینه باشد. در ادامه به بررسی ، بهترین دوربین های ویدئو کنفرانس موجود در بازار می پردازیم. این دوربین های می توانند در سه حالت باشند. مبتدی ترین حالت وب کم ها هستند که کیفیت پایین تری دارند. حالت بعدی دوربین های PTZ هستند که کیفیت بسیار بالا و ویژگی های منحصر به فردی دارند. و در آخر سیستم های گروپ می باشند که از قسمت ها و اجزا مختلفی تشکیل می شوند.

ویدیو کنفرانس

سیستم ویدیو کنفرانس لاجیتک گروپ

این دوربین فیلمبرداری برای اتاق های کنفرانس و سمینار طراحی شده است. که فیلم های حرفه ای و خوبی تهیه می کند. این دوربین بسیار  کوچک و جمع و جور است و بنابراین فضای کمی را به خود اختصاص می دهد. همچنین نصب آن بسیار آسان است. این دوربین ویدیو کنفرانس به لطف رزولوشن ۱۰۸۰p فیلم های با کیفیت بالا را ارائه میدهد. این دوربین زاویه دید ۹۰ درجه ای با زاویه شیب ۱۳۰ درجه ای  و چرخش ۲۶۰ درجه ای دارد. همچنین در داخل بسته این محصول یک عدد اسپیکر و میکروفون مرکزی قرار داده شده است که به وسیله همین کنسول می توان دوربین را نیز مدیریت کرد.

 

سیستم ویدیو کنفرانس صدرا گروپ

با استفاده از سیستم ویدیو کنفرانس صدرا گروپ، اجرای جلسات آنلاین و تماس های تصویری بسیار آسان تر می شود. دوربین این سیستم تصاویر مناسب با کیفیت FULL HD را ضبط و پخش می کند که برای تماس های تصویری بسیار مناسب است. همچنین این سیستم دارای یک عدد اسپیکرفون می باشد که وظیفه دریافت و پخش صدا را دارد و به وسیله آن نیز می توان دوربین را مدیریت کرد. همچنین دو عدد میکروفون اضافی در داخل بسته این محصول قرار داده شده تا بتوان به وسیله ی آن ها صدا ها را تا فاصله ۱۰ متر به خوبی دریافت کرد.

دوربین ویدیو کنفرانس صدرا SC40

ضبط و پخش تصاویر در یک جلسه ویدیو کنفرانس باید به روشی صحیحی انجام شود. به همین دلیل باید از دروبین های حرفه ای و مناسبی استفاده کرد. برای این موضوع شرکت صدرا دوربینی با قیمت مناسب و کیفیتی بسیار عالی تولید کرده است. دوربین SC40 وضوح بالایی دارد که تصاویر شفاف و با کیفیتی ارائه می کند. رنگ و روشنایی آن نیز بسیار مناسب است که همین امر باعث می شود افراد به خوبی در تصاویر دیده شوند. برگزاری جلسات آنلاین با این دوربین بسیار آسان است. به لطف وضوح FULL HD، فیلم های با کیفیتی ارائه می دهد. همچنین این دوربین از بزرگنمایی ۲۰ برابر برخوردار است که می تواند محیط های بزرگ را پوشش دهد. از قابلیت های دیگر این دوربین می توان به چرخش ۳۵۰ درجه آن اشاره کرد.

دوربین ویدیو کنفرانس لاجیتک BCC950

دوربین ویدیو کنفرانس لاجیتک BCC950 برای اتاق های کوچک و متوسط ایده آل است و نصب آن نیز بسیار آسان است. این دوربین می تواند تصاویر را از فاصله نسبتاً زیاد به خوبی ضبط کند در حالی که تصاویر هم بسیار واضح و روشن باشند. این ویژگی به لطف رزولوشن بالای آن، HD 1080p است. کیفیت صدای آن هم کاملاً خوب است و سر و صدای های اضافی و خارجی را به خوبی حذف می کند.

دوربین کنفرانس صدرا

دوربین ویدیو کنفرانس صدرا SW30

این دوربین اتاق کنفرانس از کارایی بالایی برخوردار است. برای جابجایی مناسب است و جمع و جور کوچک می باشد. دوربین ویدیو کنفرانس صدرا SW30 از کیفیت تصویر ۴K UHD برخوردار است که به موجب آن تصاویر بسیار شفاف و زیبایی ارائه می کند. همچنین روشنایی و کنتراست خوب آن باعث می شود جزئیات به خوبی ثبت شوند. این دوربین ویژگی های بسیاری دارد و که می توان به دامنه پویای بالا (HDR) و فوکوس خودکار آن اشاره کرد. این دوربین کنفرانس برای محیط کوچک مناسب است و می تواند صدا را به لطف میکروفون داخلی خود به خوبی از فاصله ۳ متری دریافت کند.

7 پاسخ

  1. با سلام و درورد
    آیا یک دوربین ویدیو کنفرانس برای پوشش یک فضای محیط مناسب است.
    ما می خواهیم یک اتاق ۴۰-۵۰ متری را با این دوربین پوشش دهیم

    1. باسلام و وقت بخیر
      دوربین های ویدیو کنفرانس معمولا برای پوشش یک چهره یا چندین چهره در کنار هم در نظر گرفته شده اند. برای پوشش فضای اتاق خود باید از دوربین ها
      با لنز های مخصوصی استفاده کنید.

  2. سلام ، ما برای مدارس چندگانه خودمون نیاز به برقراری کنفرانس ویدیوی داریم تا با معلمان به راحتی گفتگو کنیم ، کدام بستر برای ما مفید تر است؟ مرسی از مطالب مفیدتون

    1. باسلام و وقت بخیر
      بستر ویدیو کنفرانس کامل تر و جامع تر می باشد و مستلزم پرداخت هزینه بالاتر از وب کنفرانس است.
      اگر قصد پرداخت هزینه چندانی برای تماس تصویری خود ندارید وب کنفرانس بهترین گزینه است اما اگر کیفیت جلسات و خدمات اضافی
      برای شما مهمتر است ویدیو کنفرانس بهترین گزینه است.

  3. بسیار خوب بود ، اطلاعات خیلی خوبی در مورد ویدئو کنفرانس ارائه دادین. سوالی داشتم ، در خصوص وب کنفرانس اطلاعات کامل تر و جامع تری نمی گذارید؟ چون از لحاظ من ویدیو کنفرانس برای گروهای کوچک مفید تر است.
    با سپاس از مطلب مفیدتون

  4. در روزهای کرونایی استفاده از ویدیو کنفرانس برای بیشتر ادرجات ، ارگان ها و حتی مدارس ضروری شده ، اما ای کاش استفاده از این ابزار مفید ویدیو کنفرانس سریع تر در کشور ما راه می افتاد و همچنان مورد استفاده قرار بگیره و شبیه سایر تجهیزات به صورت دوره ای مورد استفاده قرار نگیره.
    امیدوار هستیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تجهیزات کنفرانس

معرفی انواع اسپیلتر

پیشرفت تکنولوژی سبب ایجاد سخت افزارهای مختلفی برای سهولت در انجام کارها و بهبود کیفیت فعالیت­ ها شده است. یک نمونه از این سخت افزارها

نورپردازی سالن کنفرانس

نورپردازی بر نحوه دیدن محیط اطراف ما تأثیر می گذارد و بر نحوه تفکر و احساس ما نیز تأثیر می گذارد. تغییرات یکپارچه در روشنایی

بهترین وب کم برای اتاق کنفرانس

ویدئو کنفرانس جزء آن دسته از تجهیزاتی است که به برقراری ارتباط زنده صوتی و تصویری بین نقاط مختلف جهان کمک می‌کند. درواقع ویدئو کنفرانس

آشنایی با مانیتور کنفرانس آسانسوری

مانیتورهای لیفت یکی از مهم‌ترین ملزومات در حوزه تجهیزات سالن کنفرانس هستند که در برطرف‌سازی مشکلاتی مثل کمبود فضا، عملکرد بسیار خوبی دارند. در واقع

میکروفون اتاق کنفرانس

در بسیاری از شرکت­ها و سازمان­ها وجود حداقل یک اتاق کنفرانس بسیار ضروری است. برگزاری جلسات مهم درون سازمانی و برون سازمانی برای اشتراک و

مطالب سیستم کنفرانس

بهترین وب کم برای اتاق کنفرانس

ویدئو کنفرانس جزء آن دسته از تجهیزاتی است که به برقراری ارتباط زنده صوتی و تصویری بین نقاط مختلف جهان کمک می‌کند. درواقع ویدئو کنفرانس

قیمت دستگاه ویدئو کنفرانس

برای اطلاع از قیمت دستگاه ویدئو کنفرانس، بهتر است ابتدا بیشتر با این دستگاه آشنا شوید. در بازار امروز، نمونه‌های گوناگونی از سیستم‌های ویدئو کنفرانس

مطالب ویدئو کنفرانس

صدرا ایرانیان

کمتر از دو دقیقه تماس می گیریم.

جهت برقراری ارتباط لطفا نام و شماره تماس خود را وارد نمایید.

کمتر از دو دقیقه تماس می گیریم.

جهت برقراری ارتباط لطفا نام و شماره تماس خود را وارد نمایید.