جستجو
Close this search box.

آشـنـایی با
ویـدئـو وال

آیا تاکنون به سیستم های نمایشگر عظیم – مانند آنهایی که در اتاق های کنترل ، بورس ، اوراق بهادار و غیره موجود است – نگاه کرده اید و فکر کرده اید که فناوری پشت آنها چیست؟ آنها در واقع همان ویدئو وال ها می باشند ویدیو وال تعدادی نمایشگر است ، که برای ایجاد یک صفحه بزرگ ، در کنار هم قرار گرفته و یکپارچه می شوند. اگرچه این می تواند تأثیر هنری بزرگی بگذارد ، اما برای تولید ارتباطات دیداری مؤثر نیز کاربردهای بسیار خوبی دارد. مجموعه این نمایشگرها می توانند در مکان هایی که رفت و آمد بسیار زیاد است مطلوب عمل کنند. استادیوم ها ، مراکز همایش ، فرودگاه ها و دانشگاه ها ، سالن های کنفرانس و همایش مکان هایی هستند که می توانند از این فناوری بهره مند شوند.

ویدیو وال چیست؟

یک ویدیو وال با جمع بندی چندین مکعب صفحه نمایش و تنظیم آنها در کنار یکدیگر ( با اشکال ۲ × ۲ یا ۳ × ۳) برای نمایش یک تصویر است به طوری که تصویر بسیار بزرگی ایجاد می کنند و تصاویر را از یک منبع ویدیویی دریافت می کنند . ویدئو وال ها بسیار ارزشمند هستند زیرا هیچ منبع نمایشی نمی تواند تصویری با وضوح بالایی ، کنتراست بالا و روشنایی یکنواخت ایجاد کند .

یک ویدیو وال با ترکیبی از سه فناوری زیر تشکیل می شود. عنصر اصلی نمایش ویدئو وال (که می تواند به صورت جداگانه نیز کار کند) چندین مکعب است! هر کدام از این مکعب ها در حد و اندازه یک تلویزیون ۴۰ اینچی می باشند. این مکعب ها در تعداد مختلفی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و تصویری در ابعادی بزرگی ایجاد میکنند ، معمولا فضای بین هر مکعب که در کنار هم قرار گرفته اند به راحتی دیده می شود.

 

ویدیو پروژکتور، بزرگترین رقیب ویدیو وال

تنها رقیب ویدیو وال ها را می توان ویدیو پروژکتور ها به حساب آورد. زیرا هیچ دستگاه نمایشی دیگری نمی تواند تصویری در ابعاد ۳۰۰ اینچ ایجاد کند و تنها می توان این دو دستگاه نمایشی یعنی ویدئو وال و ویدئو پروژکتور ها را در نظر گرفت.البته لازم به ذکر است ویدیو پروژکتور ها به دلیل استفاده از لامپ جهت روشنایی خود زودتر دچار از کار افتادگی می شوند و همچنین از لحاظ کیفیت نمی توان ویدئو وال ها را با ویدیو پروژکتور ها مقایسه کرد. ویدیو وال در واقع یک نمایشگر رایانه ای است که سیستم هایی مانند نسخه Windows و حتی اندروید را اجرا می کند. رایانه ها طیف گسترده ای از قالب های ورودی مانند ورودی چند RGB ، ویدئو ، اتصالات BNC ، HD ، DVI و غیره را پشتیبانی می کنند.

خوب ، از آنجا که ورودی های مختلفی وارد ویدئو وال می شوند و همه این موارد به طور همزمان نمایش داده می شود ، باید یک نرم افزار مدیریتی وجود داشته باشد که نشان دهد کدام منبع در کدام مکعب نمایشی و چه مدت نمایش داده می شود. ویدیو وال در واقع یک صفحه نمایش دسک تاپ را نمایش می دهد. بنابراین ، شما می توانید تمام مکعب های نمایشی از ویدیو وال خود را به صورت یک صفحه نمایش منفرد و یا ترکیبی داشته باشید. و می توانید کنترل کنید که چه چیزی و چه زمانی را نشان دهند.

نکات خرید ویدئو وال

اگر قصد خرید یک صفحه نمایش بزرگ را دارید ، احتمالاً متوجه شده اید که نمایشگرها در طیف وسیعی از اشکال ، اندازه ها و فناوری ها دسته بندی می شوند. رایج ترین صفحه ها در حال حاضر LCD و LED هستند و در این پست تفاوت های بین این دو را توضیح خواهیم داد.

اطلاعات صفحه نمایش LCD:

نمایشگر کریستال مایع ، نوعی ازصفحه نمایش صفحه تخت است که سالها در بازارهای دیواری و ویدیو و لوازم الکترونیکی محبوب است. شما روزانه چندین بار از فناوری LCD استفاده می کنید ، این نوع نمایشگر در اکثر تلفن های هوشمند ، مانیتور رایانه ها و صفحه های تلویزیونی استفاده می شود. یک فناوری با وضوح بسیار بالا است ، بنابراین ویدیو وال های LCD می توانند متن ، تصاویر و فیلم ها را با جزئیات مناسب نمایش دهند.

 با این حال ، هنگامی که ال سی دی ها برای ایجاد یک ویدئو وال بهم می چسبند ، قابهای (یا درزها) بین پنل ها قابل مشاهده است. این می تواند به عنوان یک نقطه ضعف در مقایسه با انواع صفحه نمایش غول پیکر مانند LED باشد. ال سی دی مخصوصاً برای نمایشگرهای نزدیک که در آنجا فاصله دید کمی وجود دارد مناسب است.

دلیل مهمی که شما برای کسب و کار خود به ویدئو وال نیاز دارید:

ویدیو وال ها در هر نقطه از دفتر نصب می شوند ، به شرکت اجازه می دهند تا کارمندان را با داده های اطلاعاتی مهم به سرعت آشنا سازند.

ویدئو وال ها این اطمینان را حاصل می کنند که تمامی داده ها و اطلاعات ، بدون انحراف و سردرگرمی مطلع شوند.

اطلاعات حیات کسب و کار هستند و می توانند تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در داشبورد به مدیران خود و هر کس دیگری ارائه بدهند.

ویدئو وال ها گزینه ای عالی برای ارائه اطلاعات هستند ، خواه این یک صفحه اسلاید ، خواه یک فیلم یا یک سند باشند.

ویدئو وال ها باعث افزایش همکاری می شوند: کنفرانس ویدیویی و همچنین به اشتراک گذاری فایل ها و اسناد ، سایر اطلاعات کلیدی

دیوارهای ویدئویی اکنون مقرون به صرفه تر بوده و مدیریت و نگهداری آن ها بسیار آسان تر از گذشته است.

دیوارهای ویدیویی می توانند ورزش های زنده ، پخش تلویزیونی ، در هواشناسی و اخبار و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین آنها می توانند در نمایشگاه ها برای اهداف تعاملی و در اطلاع رسانی به مشتریان، ارائه های فروش ، برای اشتراک گذاری با مشتریان مورد استفاده شوند.

از آنها می توان در لابی یا محل انتظار برای استقبال از مشتریان و تبلیغ برند خود استفاده کرد. آنها می توانند بسیار بزرگ باشند.

ویدئو وال ها باعث افزایش همکاری می شوند: کنفرانس ویدیویی و همچنین به اشتراک گذاری فایل ها و اسناد ، سایر اطلاعات کلیدی

دیوارهای ویدئویی اکنون مقرون به صرفه تر بوده و مدیریت و نگهداری آن ها بسیار آسان تر از گذشته است.

امروزه در فرودگاه ها ، سالن های کنفرانس ، سالن های سینما ، مراکز خرید و غیره ویدئو وال ها دیده می شوند. ان ها به بخش مهمی از تبلیغات و ارائه مطالب تبدیل شده اند. با این حال ، مردم نسبت به انواع اصلی ویدیو وال های موجود در بازار فاقد اطلاع هستند. به طور گسترده ، سه نوع ویدئو وال موجود است ، یعنی ویدیو وال های مبتنی بر پنل ، ویدئو وال های مبتنی بر مکعب و ویدیو وال های مبتی بر پروژکتور.

کاملا رایگان و تخصصی مشاوره بگیرید

معرفی انواع ویدیو وال

مبتنی بر پانل

شرکت هایی مانند سامسونگ ، ال جی و پاناسونیک در تهیه ویدئو وال های مبتنی بر پنل بهترین هستند. آنها پنل های صفحه نمایش مسطح با فاصله های کم ارائه می دهند. ویدئو وال ها مبتنی بر پنل بسیار مقرون به صرفه هستند ، اما مشکل این است که آنها در موارد خاص پشتیبانی از نظر کالیبراسیون رنگ مشکلاتی دارند. این بدان معنی است که ممکن است هر مکعب از نظر خروجی نمایش یکسان نداشته باشد.

مکعبی

شرکت هایی مانند Barco در تهیه ویدئو وال های مبتنی بر مکعب ، رهبر هستند. چنین ویدئو وال ها دارای یک لامپ با روشنایی کوچک است که در پشت پنل صفحه نمایش نصب شده است. پروژکتور و پنل در کنار هم قرار گرفته اند تا کیفیت خروجی عالی داشته باشند. علاوه بر این ، مرز بین پنل ها بسیار کوچک است در حد یکی میلی متر. به تازگی ، بارکو ویدئو وال هایی با حاشیه صفر معرفی کرده است .که در آن ضخامت گودی فقط ۰.۱ میلی متر است که باعث می شود تماشای تصویر صاف و هیجان انگیز باشد. تنها اشکال این مورد این است که آنها با قیمتی بسیار سنگین ارائه می شوند.

کمتر از دو دقیقه تماس می گیریم.

جهت برقراری ارتباط لطفا نام و شماره تماس خود را وارد نمایید.

کمتر از دو دقیقه تماس می گیریم.

جهت برقراری ارتباط لطفا نام و شماره تماس خود را وارد نمایید.