جستجو
Close this search box.
سیستم-اتوترک-چیست

سیستم تصویر برداری اتوترکینگ

برخی از دوربین های پیشرفته اتوترکینگ می توانند عملکرد ردیابی خودکار در محیط های شما انجام دهند  ، بنابراین معمولاً دوربین اتوترکینگ “هوشمند” نامیده می شوند. ردیابی خودکار بدان معنی است که دوربین می تواند به طور خودکار اشیاء متحرک را ردیابی کند. همانطور که گمان می کنید ، سیستم تصویر برداری اتوترکینگ هنگام نظارت بر مناطق کم تردد از جمله پارکینگ ها ، موزه ها و همچنین نظارت بر محیط های امنیتی و فروشگاه ها بسیار کار آمد است.

به طور معمول ، سیستم تصویر برداری اتوترکینگ شامل یک ماژول ردیابی خودکار است که براساس الگوریتم تجزیه و تحلیل  تصویر با نرم افزار ویژه اجسام و افراد محترک را می تواند شاناسایی کنید. کاربران همچنین می توانند از ماوس برای انتخاب و قفل شیء برای ردیابی خودکار استفاده کنند ، این امر می تواند هنگام مشاهده و ردیابی از چندین اشیاء متحرک  نادرست جلوگیری کند.

ویژگی دوربین های چرخشی کنفرانسی چیست؟

نظارت و ضبط کلیه تحرکات

ردیابی خودکار افراد

قابلیت تنظیم حساسیت

قابلیت بزرگ نمایی و فوکوس

قابلیت ردیابی چندگانه

جایگزین چندین دوربین

سیستم تصویر برداری اتوترکینگ یک شی با بیشترین حرکت یا بیشترین اندازه را معمولا زیر نظر می گیرد. برخی از اشکالات اساسی این دوربین ها شامل موارد زیر است:

  • این ویژگی می تواند اشیاء نامربوط مانند پرچم ها یا سایر اشیاء متحرک را ردیابی کند.
  • همچنین می تواند به دلیل اینکه شیء دوم بزرگتر باشد آن را ردیابی کند و از یک موضوع به یک موضوع بی ربط تغییر جهت دهید.
  • با افزایش مساحت و افزایش میزان فعالیت ، این مشکلات افزایش می یابد. به عنوان مثال ، این احتمال وجود دارد که در پارکینگ یا سالن ها ، بسیار ضعیف عمل کند زیرا صدها ماشین و مردم در اطراف خود حرکت می کنند.

سوالی دارید؟ مشاوره تخصصی دریافت کنید.

اگرچه دوربین تصویر برداری اتوترکینگ دامنه تشخیص گسترده ای دارند ، اما برای تنظیم دوربین برای ردیابی اشیاء در حال حرکت باید کنترل دستی شود. که این کار ناخوشایند است و قابلیت اطمینان کمتری نیز دارد و معمولا این روش در بیشتر دوربین های ترکنیگ سالن کنفرانس صورت می گیرد. علاوه بر این ، اگر چندین دوربین نصب شده باشد ، کنترل آنها به طور همزمان در هنگام بروز برخی شلوغی ها امکان پذیر نیست. به عنوان مثال ، موزه ها پس از بسته شدن و پارکینگ ها در شب می توانند بسیار ساکت باشند و هیچ حرکتی رخ ندهد. به طور معمول ، سارقین که می توانند پس از بسته شدن به یک موزه وارد شوند ، دارای حداقل حرکاتی هستند ، اما گرفتن این حرکات برای تیم های امنیتی بسیار مهم است.

یکی از فناوری های جدید در سالن های کنفرانس استفاده از دوربین اتوترکینگ می باشد. این دوربین ها در جلسات شما می توانند یک امتیاز مثبتی به حساب آورده شوند ، به گونه ای کـه این دوربین ها با اتصال به میکروفون ها و هماهنگ شدن با آن ها در هـنگام سخنرانی افراد توسط یکی از میکروفون ها این دوربین ها به سمت شخص گوینده چرخش می نماید و تصویر را بـروی مانیتور ها یا ویدیو وال نمایش می دهند. به معنی دیگر زمانی که کنسول کنفرانسی روشن می شود که در واقع به معنای آغاز سخنرانی فرد مستقر در پشت میکروفون می باشد نزدیک ترین دوربین که در سالن کنفرانس نصب شده است به سمت جایگاه فرد سخنگو هدایت می شود و عملیات برداشت تصویر را آغاز می کند .

تصویر برداری با کیفیت از جلسه و سالن شما یک موضوع مهم و اصلی می باشد کـه در سالن های بزرگ و مهم نصب این دوربین ها امری بسیار مهم و واجبی می باشد. این سری از دوربین ها با کیفیت خارق العاده خود تصویر بسیار با کیفیتی برروی مانیتور های نصب شده و ویدئو وال شما نمایش می دهند . به طور کلی این دوربین ها را نمی توان با دوربین های معمولی از لحاظ کیفیت مقایسه کرد زیرا یکی از نقاط قوت این دوربین های تصویر برداری ، کیفیت بالای آنها می باشد. در نتیجه اگر تصویری با کیفیت از جلسه و سالن خود می خواهید گزینه ی انتخابی شما این سری از دوربین ها می باشد.

سیستم تصویر برداری اتوترکینگ برای شما لازم است؟

یک موضوع اساسی وجود دارد که در سالن کنفرانس خود به چند دوربین اتوترکینگ نیاز دارید. در رویدادهای بزرگتر و اتاق های کنفرانس بزرگ ، استفاده از چنیدین دوربین الزامی است. شما باید در اتاق یک اپراتور دوربین داشته باشید. گاهی اوقات یک دوربین فقط کافی نیست. وقتی اتاق بزرگ است ، یک دوربین کل صحنه را ضبط نمی کند و ممکن است گاهی اوقات بخشی از جلسه خود زا نتوانید ضبط کنید. ناگفته نماند که برای اتاق کنفرانس کوچک  ۴ دوربین می تواند نیاز شما را فراهم نمایید.

قبل از رسیدن به این قسمت ، درباره ویدیو و تصویری که می خواهید ضبط کند ، بودجه ای که دارید فکر کنید. با صدرا کامپیوتر مشورت کنید – ما به شما کمک می کنیم تا تعیین کنید چند دوربین اتوترکینگ و چه نوع سیستم تصویر برداری اتوترکینگ برای کنفرانس خود لازم دارید و شما را در روند انجام نصب و راه اندازی راهنمایی می کنیم. فقط با ما تماس بگیرید!

کدام یک از مدل های دوربین اتوترکینگ بهتر است؟

دوربین های استوانه ای شکل؟
دوربین استوانه ای شکل نوعی دوربین نظارت می باشد و برای سالن کنفرانس کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. دوربین های امنیتی استوانه ای معمولاً کوچک هستند (از طول ۲ تا ۸ اینچ). دوربین های IP Bullet دارای یک لنز با فاصله کانونی ثابت یا متغیر هستند که این یک نقطه قوت برای فضاهای خاص و باز است
. مزایای مهم دوربین های استوانه ای:
به طور کلی ارزان تر هستند(بهترین انتخاب با بودجه کم است)
نصب آسان

دوربین های گنبدی  شکل؟
این دوربین ها به دلیل شکل گنبدی آن نامگذاری شده اند. یک دوربین گنبدی معمولاً بر روی سقف ، زیر طاق ها ، داخل خانه و خارج از محیط نصب می شود. یک دوربین  گنبدی معمولاً از یک پایه فلزی  و یک پوشش پلاستیکی پلی کربنات برای محافظت از خود در برابر عوامل محیطی برخوردار است. مزایای مهم دوربین های گنبدی:
مصرف پایین انرژی
از فاصله دور ناشناخته است
مقاوم در برابر وندال

دوربین PTZ ؟ یک دوربین با سرعت است که قادر به کنترل از راه دور و کنترل زوم است. دوربین های PTZ می توانند به صورت چپ و راست حرکت کنند ، به سمت بالا و پایین کج شوند و در داخل و خارج بزرگنمایی کنند. دوربین های PTZ معمولاً در ابعاد بزرگتر با وضوح فوق العاده هستند. مزایای مهم دوربین های PTZ:
چرخش ۳۶۰ و ۹۰ درجه برای ایجاد یک میدان دید بزرگتر
بزرگنمایی نوری برای دیدن اشیاء دور با وضوح بالا
بیشتر دوربین های PTZ تصاویر با کیفیت بالا را ضبط می کنند.

دوربین های استوانه ای ، دوربین های گنبدی و دوربین های  PTZ همه می توانند در زمینه نظارت بر منازل و سالن کنفرانس را داشته باشند و از ویژگی های مشابهی مانند دید در شب IR ، دید از راه دور ، تشخیص حرکت ، طراحی ضد آب برای فضای بیرون و غیره پشتیبانی کنند. با این حال ، آنها هنوز هم اختلافاتی دارند. و تفاوت های عمده بین دوربین گلوله و دوربین استوانه  و دوربین گنبدی و PTZ عمدتاً در نصب ، محل نصب ، محدوده دید ، دید در شب ، سایر موارد نهفته است.

بررسی و خرید دوربین اتوترک

جهت بررسی مدل ها و نمونه دوربین های جدید و بررسی قیمت انواع دوربین اتوترک می توانید با شماره ۳۷۰۲۴-۰۵۱ تماس بگیرید تا از بهترین مشاوره ها و راهنمایی ها با توجه به محیط ، سالن کنفرانس و سالن جلسات خود برخوردار شوید.

سوالی دارید؟ مشاوره تخصصی دریافت کنید.

راه ­اندازی سیستم اتوترک

برای راه ­اندازی یک سیستم کنفرانس اتوترک باید چند مولفه اصلی را در نظر گرفت. این مولفه ­ها درواقع همان اجزای تشکیل­ دهنده سیستم هستند و عبارتند از:

  • منبع تغذیه میکروفون کنفرانس: برای استفاده از امکانات یک سیستم اتوترک لازم است که منبع تغذیه سیستم کنفرانس، پورت­های کنترلی از جمله RS-232 و RS-485 را داشته باشد. همچنین باید از امکان سوئیچ بین دوربین ­ها برخوردار باشد.
  • رابط اتوتراک: در حال حاضر تمامی سیستم­ های کنفرانس دارای منبع تغذیه­ای هستند که قابلیت کنترل چند دوربین و سوئیچ کردن بین آن­ها را دارند؛ اما در صورت استفاده از دوربین­ های با کیفیت، تنها اینترفیس ­های اتوترک می­توانند نقش سوئیچ کردن بین چند دوربین را انجام دهند.
  • دوربین کنفرانسامروزه دوربین­ های بسیاری با کیفیت­ تصویر ۴K، HD، FullHD و SD با هدف کاربردهای کنفرانسی تولید می­شوند. این دوربین ­ها جهت استفاده در یک سیستم ردیاب خودکار، از مکانیزم­ های کنترلی نظیر PELCO-P،  PELCO-Dو VISCA پشتیبانی می­کنند.

کیفیت دوربین کنفرانس اتوتراک

همان­طور که می­دانید دوربین ­های کنفرانس از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و کیفیت آن­ها با توجه به تکنولوژی­ های ساخت آن­ها متفاوت است. کیفیت دوربین­ های کنفرانس را می­توان در دسته­ های ۴۸۰، ۷۲۰، ۱۰۸۰ و… جای داد. جالب است بدانید که اتوتراک بودن یک دوربین کنفرانس، ویژگی خاص دوربین نیست؛ بلکه ویژگی خاص منبع تغذیه محسوب می­شود. بنابراین می­توان نتیجه گرفت یک سیستم اتوتراک توسط منبع تغذیه مشخص می­شود. از سیستم ­های کنفرانس اتوتراک می­توان در سالن­ های کنفرانس، سالن­ های همایش و سالن جلسات استفاده کرد. در کنار کیفیت متفاوت دوربین­ های اتوترک باید به مدل­های مختلف این دوربین­ها نیز توجه کرد؛ برخی از این دوربین­ ها استوانه­ای شکل و برخی دیگر گنبدی شکل هستند. همچنین PTZ نمونه دیگری از دوربین­ های اتوتراک محسوب می­شود. انتخاب هریک از مدل­های نام برده شده بسته به نیاز مشتری امکان­پذیر است.

مزایای سیستم اتوترک

مزایای سیستم کنفرانس اتوتراک

  • عدم نیاز به اپراتور جهت پشتیبانی
  • قابلیت جایگزینی به­ جای چندین دوربین
  • امکان ردیابی چندگانه
  • امکان بزرگنمایی و فوکوس
  • امکان حذف نقاط کور در سالن کنفرانس
  • نمایش چهره سخنرانان
  • امکان ضبط تصاویر و صوت سخنرانان
  • آرشیو صدا و تصویر جلسات
  • قابلیت حرکت و جابجایی دوربین با سرعت بالا

شرکت تخصصی کامپیوتر صدرا یکی از نمایندگی­ های معتبر ایرانی است که با برندهای مختلفی در سراسر دنیا در حوزه تجهیزات کنفرانسی ارتباط دارد. شما می­توانید با کلیک بر روی هریک از محصولات موجود در وب‌سایت کامپیوتر صدرا، با جزئیات بیشتر این تجهیزات آشنا شوید. همچنین می­توانید جهت مشاوره رایگان از طریق راه­ های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان حرفه­ ای ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تجهیزات کنفرانس

میکروفون اتاق کنفرانس

در بسیاری از شرکت­ها و سازمان­ها وجود حداقل یک اتاق کنفرانس بسیار ضروری است. برگزاری جلسات مهم درون سازمانی و برون سازمانی برای اشتراک و

معرفی مانیتور تاشو کنفرانسی

در حال حاضر تمامی سالن­ های کنفرانس از مانیتور برای انتقال اطلاعات، برقراری ارتباطات صوتی و تصویری و هم­چنین نمایش ویدئو استفاده می­کنند. مانیتورهای کنفرانسی

میکسر تصویری دیجیتال

میکسر دیجیتال یا میکسر تصویر دیجیتال این تجهیزات به طور کلی به دسته های آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند. با پیشرفت تکنولوژی و وضوح

بهترین وب کم برای اتاق کنفرانس

ویدئو کنفرانس جزء آن دسته از تجهیزاتی است که به برقراری ارتباط زنده صوتی و تصویری بین نقاط مختلف جهان کمک می‌کند. درواقع ویدئو کنفرانس

معرفی سیستم کنفرانس D&D

در عصر کنونی برای ساخت یک سالن کنفرانس با فناوری روز دنیا نیاز به تجهیزات مختلفی است. مهم‌ترین تحهیزات شامل سیستم کنفرانس بوده که به

نورپردازی سالن کنفرانس

نورپردازی بر نحوه دیدن محیط اطراف ما تأثیر می گذارد و بر نحوه تفکر و احساس ما نیز تأثیر می گذارد. تغییرات یکپارچه در روشنایی

مطالب سیستم کنفرانس

معرفی سیستم کنفرانس C&D

در سال‌های اخیر به‌دلیل پیشرفت کسب و کار‌ها و گسترش سازمان‌ها، استفاده از سیستم کنفرانس در سازمان‌های خصوصی افزایش یافته و شیوع بیماری کووید-۱۹ این

سیستم ترجمه همزمان (تورگاید)

تجهیزات ترجمه و مترجم همزمان ، تورگاید (راهنمای تور) از جمله تجهیزات کنفرانسی می باشد که بعنوان سیستم ترجمه همزمان در سالن های کنفرانس و

مطالب ویدئو کنفرانس

صدرا ایرانیان

کمتر از دو دقیقه تماس می گیریم.

جهت برقراری ارتباط لطفا نام و شماره تماس خود را وارد نمایید.

کمتر از دو دقیقه تماس می گیریم.

جهت برقراری ارتباط لطفا نام و شماره تماس خود را وارد نمایید.