جستجو
Close this search box.
رک و مینی رک

رک و مینی رک سیستم کنفرانس و سرور

رک و مینی رک چیست و چه کاری انجام می دهد؟

رک و مینی رک تجهیزات IT را به یک مجمع استاندارد تبدیل می کند تا تمامی تجهیزات سرور و کنفرانس شما را در خود جای دهد. در ابتدایی ترین سطح ، رک ها شامل دو یا چهار ریل عمودی و چارچوب برای نگه داشتن تجهیزات صوتی و سرور در داخل آن است. ریل ها و چارچوب ها معمولاً از فولاد یا آلومینیوم ساخته شده اند تا از میلیون ها تومان از تجهیزات شما به خوبی پشتیبانی کنند.

ریل ها دارای سوراخ های مربعی یا گرد شکل هستند که به شما این امکان را می دهند تا تجهیزات را با پیچ ها بر آنها سوار کنید.اکثر تجهیزات کنفرانس یا آی تی به صورت اسمی ۱۹ اینچ عرض دارند  و از استانداردی که توسط اتحاد صنعت الکترونیک (EIA) تنظیم شده است پیروی می کنند. عمق ریل ها در رک ها معمولاً تا حدی قابل تنظیم هستند.

ارتفاع رک و مینی رک به مقدارهای استاندارد ار قبل تعیین شده بستگی دارد که به آنها واحدهای رک نیز گفته می شود. ارتفاع یک رک و مینی رک تجهیزات صوتی و کنفرانس به تعداد قفسه های آن بستگی دارد و برای بیان از حرف “U” استفاده می شود.

انواع رک و مینی رک در سه نوع اصلی تقسیم بندی می شوند:

  • قفسه های باز
  • قفسه های بسته
  • قفسه های دیواری

رک های باز فقط همان  قاب های بدون در و با ریل های نصب شده هستند حتی ممکن است بدون طرفین و درها باشند.  آنها معمولاً برای برنامه هایی مورد استفاده قرار می گیرند که رک نیازی به کنترل جریان هوا یا تأمین امنیت جسمی نداشته باشد.

رک و مینی رک های باز برای برنامه های سیم کشی شبکه و توزیع کابل با مقادیر بالا مناسب هستند زیرا دسترسی راحت و فضای زیادی برای مدیریت کابل ها را فراهم می کنند. رک سیستم کنفرانس و رک صوتی باز می توانند دو یا چهار ریل عمودی داشته باشند این قفسه ها(رک) به طور معمول دارای عمق کمی می باشند اما وزن کمتری هم در قبال آن دارند.

رک های بسته  دارای درب های جلو و عقب  هستند و دارای چهار ریل قابل تنظیم جهت نصب عمودی هستند. درهای جلو و عقب معمولاً برای جریان هوا از جلو به عقب و بلعکس در نظر گرفته می شود تا همه ی تجهیزات نصب شده را در خنک ترین حالت قرار می دهد.

محفظه های رک برای برنامه هایی که به تجهیزات سنگین و تجهیزاتی که حرارت زیادی ایجاد می کنند و وات بالایی دارند ایده آل است. از آنجا که درها و پانل های جانبی قفل می شوند ، آنها همچنین امنیت تجهیزات داخل رک صوتی و رک سرور را فراهم می کنند. رک و مینی رک ها را می توان بدون درها و یا پانل های جانبی برای برنامه های که به قاب باز نیاز است می توان پیکربندی کرد.

علاوه بر ریل های نصب تجهیزات ، محفظه ها اغلب شامل ریل های اضافی نیز هستند تا سوار کردن لوازم جانبی مانند  کابل و سایر تجهیزات به راحتی امکان پذیر باشد.

قفسه های دیواری به گونه ای طراحی شده اند که بر روی دیوار نصب شوند و موجب صرفه جویی در فضا و قرارگیری در مناطقی شوند که سایر قفسه ها نمی توانند در آنجا نصب شوند. آنها می توانند رک هایی با قاب باز یا محصور باشند. آنها معمولاً از سایر مدل های رک صوتی و رک سرور کوچک تر و وزن کمتری دارند.

چه نوع تجهیزات را می توان در رک ها نصب کرد؟

تجهیزات IT تجهیزات سرورها ، تجهیزات کنفرانس ، ذخیره سازی ، سوئیچ شبکه ، روتر ، سخت افزار ارتباطات از راه دور و سایر دستگاه هایی  که مربوط به  IT باشند می توان در این رک ها نصب کرد. قفسه ها به گونه ای طراحی شده اند که کلیه تجهیزات استاندارد را در خود نگه دارند. تجهیزات اغلب شامل براکت های قابل جابجایی هستند که با پیچ ها به ریل های عمودی متصل می شوند. اگر تجهیزات برای نصب در رک و مینی رک ساخته نشده باشند ، می توانید  قفسه ای را برای قرار دادن آن ها بر روی آن نصب کنید.

سوالی دارید؟ مشاوره دریافت کنید.

سوالی دارید؟ مشاوره دریافت کنید.

خنک کردن داخل رک

برخی از تجهیزات مانند کنفرانس و شبکه بدون هیچگونه تمهید خاصی می توانند به کار خود ادامه دهند. با افزایش تجهیزات داخلی رک صوتی یا رک تجهیزات شبکه و افزایش وزن و چگالی موجب افزایش تولید گرما می شود که این امر در ادامه می تواند باعث کاهش کارایی و خاموش شدن سیستم های شما بر اثر گرما شود.

بهترین محفظه ها برای مدیریت خنک کاری تجهیزات ، محفظه های کف و بالا هستند زیرا بیشترین کنترل را در جریان هوا دارند. آنها همچنین شامل تعدادی از ویژگی های افزودنی مانند قرار دادن فن و فیلتر داخلی برای جلوگیری از ورود ذرات گرد و غبار به داخل رک هستند. اطمینان حاصل کنید که جریان هوا از جلو به عقب با استفاده از محفظه های با درب های جلو و عقب کاملاً محدود نشده است. اگر از امنیت قفسه دغدغه ای ندارید ، می توانید درهای جلو و عقب را برداشته و یا بدون آنها رک را خریداری کنید.

بعضی از رک و مینی رک های موجود داری فن هایی در پانل های جانبی و در بالا و کف رک هستند. این فن ها به دو صورت دمنده و مکنده عمل می کنند تا فضای داخل رک شما را به بهترین نحو خنک نگه دارند. همچنین برخی از رک صوتی و رک تجهیزات شبکه دارای محفظه هایی برای افزودن فن های اضافه می باشند. این نکته را در رک باید در نظر گرفت هر چقدر فضای داخلی شما خنک تر باشد ، سلامت تجهیزات شما بالاتر می باشد.

اندازه رک صوتی و رک تجهیزات شبکه مناسب خود را چگونه انتخاب می کنید؟

ارتفاع رک و مینی رک یکی از مهمترین ملاحظات است زیرا تعیین می کند تعداد فضای قفسه برای تجهیزات شما چه میزان باشد. در حقیقت ، ارتفاع رک به تعداد فضاهای موجود در قفسه بیان می شود. ارتفاعات نسبی رک ها موجود  ۴۲U ،  ۴۵U و۴۸U  است.  گاهی اقات این اندازه به صورت سفارشی تا ۵۸U می تواند باشد.

عرض رک ، از آنجا که عرض ریل های نصب شده در رک استاندارد می باشد  فقط مطمئن شوید تجهیزات و رک شما هر دو از استاندارد EIA-310-E پیروی می کنند. همچنین شما باید عرض خارجی رک را در نظر بگیرید. عرض استاندارد برای قفسه های ۲۴ اینچ یا ۶۰۰ میلی متر است ، محفظه های رک گسترده ۳۰ اینچ یا ۷۵۰ میلی متر می باشند ، بدون عمق اضافی.

رک هایی با عرض اضافی دارای کانال های جانبی هستند که  تجهیزات صوتی ، کابل های فراوان و دیگر تجهیزات شبکه بدون مانع شدن از ورود جریان هوا تجهیزات را به خوبی در خود جای دهند. این به ویژه برای سوئیچ های شبکه ای و تجهیزات کنفرانس که نیاز به جریان هوای جانبی هستند بسیار مفید است

انواع مدل های رک های موجود 

رک های بدون قاب : قفسه های قاب باز مانند قفسه های کاملاً پوشیده بدون درب هستند. آنها به طور قابل توجهی ارزان تر هستند ، سرمایش بسیار خوبی را ارائه می دهند ، و سیم کشی و نگهداری آنها راحت تر است. قفسه های قاب باز اغلب در دسترس نیستند و به طور قابل توجهی هزینه حمل و نقل را در مقایسه با قفسه های کاملاً پوشیده کاهش می دهند.

رک های ۲پست : قفسه های ۲ Post از نظر فنی رک محسوب نمی شوند ، با این حال ، ما آنها را برای مقایسه ذکر می کنیم . قفسه های ۲Post به آداپتورهایی احتیاج دارند تا سرور نصب شود. قفسه ها معمولاً به صورت آلومینیومی هستند و بسیار مقرون به صرفه هستند. قفسه های ۲ Post معمولاً در کمد یا دفاتر فروشگاه ها یافت می شوند.

رک های کاملاً پوشیده: رک های کاملاً محصور رایج ترین نوع رک صوتی یا رک تجهیزات شبکه می باشند. آنها به دلیل درهای قفل شونده و صفحات جانبی ، امنیت بالایی را ارائه می دهند. درب های جلو و عقب سوراخ شده موجب می شوند تا جریان هوا در قسمت جلویی و پشتی به راحتی برقرار شود .

در داخل رک چهار طاقچه برای نصب تجهیزات ۱۹ اینچی قرار داده شده است.  این قفسه ها معمولاً در اندازه های  ۱۸U تا ۴۸U  می باشند اما رک های ۴۲U  از رایج ترین رک می باشند که به فروش می رسند. حتما رک هایی را خریداری کنید که حداقل ۱۰۰۰ میلی متر عمق داشته باشند.

تجهیزات-اتاق-کنترل
معرفی و بررسی

تجهیزات اتاق کنترل

اتاق مانیتورینگ یا همان اتاق کنترل، محلی است که در آن تصاویر تمامی دوربین‌های مداربسته ساختمان جمع آوری می‌شوند. این اتاق مجهز به چندین مانیتور

بیشتر بخوانید
میکروفون-کنفرانسی-صامع
معرفی و بررسی

معرفی میکروفون کنفرانس

آشنایی با میکروفون کنفرانس میکروفون کنفرانس، دستگاهی الکتریکی است که منبع تغذیه جداگانه دارد و در دو نوع سیمی و بی­سیم قابل استفاده است. اصلی­

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تجهیزات کنفرانس

معرفی سیستم کنفرانس تلویک

در عصر کنونی، شرکت‌های خصوصی و مراکز دولتی به مکانی مشخص برای برگزاری جلسات و کنفرانس‌های خود نیاز دارند. برای پاسخ به این نیاز، اقدام

معرفی سیستم کنفرانس چرمن

در سالن‌های کنفرانس پیوسته شاهد تبادل نظر میان مدیران و کارمندان و در نهایت تصمیم‌گیری‌های بسیار مهم هستیم. از این جهت طراحی و تجهیز سالن

قیمت دستگاه ویدئو کنفرانس

برای اطلاع از قیمت دستگاه ویدئو کنفرانس، بهتر است ابتدا بیشتر با این دستگاه آشنا شوید. در بازار امروز، نمونه‌های گوناگونی از سیستم‌های ویدئو کنفرانس

تجهیز سالن کنفرانس در مشهد

تجهیز سالن کنفرانس یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های هر سازمانی محسوب می‌شود؛ علت حساسیت این موضوع در این است که تمامی جلسات مهم، تصمیم‌گیری ها و

مطالب سیستم کنفرانس

معرفی سیستم کنفرانس D&D

در عصر کنونی برای ساخت یک سالن کنفرانس با فناوری روز دنیا نیاز به تجهیزات مختلفی است. مهم‌ترین تحهیزات شامل سیستم کنفرانس بوده که به

میکروفون ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس‌ها با هدف افزایش ارتباطات و کاهش هزینه‌های رفت و آمد و جابه‌جایی ایجاد شدند. به کمک این ابزار دیگر برای شرکت در یک

تجهیز سالن کنفرانس در مشهد

تجهیز سالن کنفرانس یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های هر سازمانی محسوب می‌شود؛ علت حساسیت این موضوع در این است که تمامی جلسات مهم، تصمیم‌گیری ها و

معرفی سیستم کنفرانس چرمن

در سالن‌های کنفرانس پیوسته شاهد تبادل نظر میان مدیران و کارمندان و در نهایت تصمیم‌گیری‌های بسیار مهم هستیم. از این جهت طراحی و تجهیز سالن

معرفی سیستم کنفرانس چینی

یکی از مهم­ترین تجهیزات در سالن­ های اجتماعات ، سیستم صوت کنفرانس است؛ بدین ترتیب باید سیستم صوت را متناسب با سالن یا اتاق کنفرانس

مطالب ویدئو کنفرانس

صدرا ایرانیان

کمتر از دو دقیقه تماس می گیریم.

جهت برقراری ارتباط لطفا نام و شماره تماس خود را وارد نمایید.

کمتر از دو دقیقه تماس می گیریم.

جهت برقراری ارتباط لطفا نام و شماره تماس خود را وارد نمایید.