جستجو
Close this search box.

تجهیزات صوتی و بلندگو کنفرانس

با کاربرد تکنولوژی در تمام زمینه ها بلاخص زمینه کنفرانس و سالن های کنفرانس انتظار می رود برای بهتر و باکیفیت بودن سمینار و کنفرانس از تجهیزات مناسب و مدرن استفاده شود. از آنجا که در سالن های کنفرانس بیشتر جلسات و سمینارهای مهم و باکیفیت انجام می شود و مدیران عالی رتبه و افراد خاصی شرکت می کنند پس بهتر است تجهیزات صوتی سالن کنفرانس مناسبی استفاده شود. تجهیزات صوت سالن کنفرانس باعث کارایی بیشتر جلسات می شوند و برای این کارایی ویژگی هایی را به همراه دارند؛ مثلاً باعث پخش شدن یکنواخت صدا در سالن می شوند. مدیر جلسه می تواند سخنرانان را مدیریت کرده و سایر میکروفون ها را طی جلسه قطع کند. این تجهیزات می توانند صدا را طی جلسه باکیفیت بالا ضبط کنند.

بلندگو سالن کنفرانس

سوالی دارید؟ مشاوره تخصصی دریافت کنید.

نکاتی در مورد تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

بلندگوی سالن کنفرانس یا بلندگو سالنی نیز از ویژگی های یک سیستم صوت اتاق کنفرانس می باشد که صدا را واضح می رساند ولی از آنجا که یک بلندگو ، سیستم صوتی با کیفیتی را به تنهایی نمی تواند ایجاد و راه اندازی کند نیاز است از سایر تجهیزات صوتی جانبی مانند میکسر صدا ، تقویت کننده صدا در کنار این قطعه مهم استفاده کرد.  تجهیزات صوتی سالن کنفرانس به دلیل اینکه اهمیت بسیار ویژه ای در رساندن صوت با کیفیت دارند باید قطعاتی با کیفیت و با اصالت باشند تا جلسات شما را بدون هیچ کم و کاستی برگزار کنند.

بلندگو سالن کنفرانس
تجهیزات صوت سالن کنفرانس

بلندگو سالن کنفرانس و اهمیت آن

در سیستم صوت سالن کنفرانس باوجود اینکه سعی می شود تقریباً تمام مواردی که برای برگزاری یک جلسه لازم است ، با کیفیت و عالی باشد و در طول جلسه هیچ کمبودی حس نشود ولی باز هم ممکن است برای بعضی جلسات و سخنرانی ها برای افزایش کیفیت صدا به بلندگو سالن کنفرانس یا بلندگو سالنی اضافه بر سیستم   نیاز باشد، از این رو در اکثر سالن های کنفرانس از بلندگوی سالنی استفاده می شود تا بلندگوهای سقفی و ستونی که باعث می شود صدای سخنران با ولوم بیشتر و کیفیت عالی پخش شود.

بلندگو سالن کنفرانس یا بلندگو سالنی معمولا در چهار طرف سالن کنفرانس یا اتاق شما نصب می شوند تا صدا را به بهترین نحو در تمامی محیط و اتاق پخش نمایند. با توجه به فضا شما و اندازه سالن کنفرانس شما ، تعداد بلندگو سالن کنفرانس و نوع بلندگو سالنی و همچنین بلندگو مورد نیاز برای اتاق صوت شما متفاوت می باشد. در صورتی که نیاز به استفاده از چندین بلندگو سالن کنفرانس با توان اهمی متفاوتی دارید ، قبل از تهیه حتما با مشاوران شرکت دانش بنیان صدرا مشورت نمایید تا بهترین گزینه برای شما انتخاب نماییم.

تخصصی تر به موضوع بلندگو بپردازیم!

می دانیم وقتی می خواهید شرکا و حاضرین در سالن کنفرانس خود را تحت تأثیر قرار دهید ، داشتن بلندگو های سالن کنفرانس غول پیکر در چهار طرف اتاق و سالن نظر همه را به خود جلب می کند ، اما واقعاً چه بلندگوهایی و به چه اندازه ای و قدرتی برای ما لازم هستند؟  آیا شما به بلندگو سالنی بسیار بزرگی احتیاج دارید ، و آیا آنها ارزش آن را دارند؟ در واقع شاید بسیار بزرگ بودن بلندگو سالن کنفرانس نظر شما را جلب کند و این فکر در ذهن خود پرورش دهید که این بلندگو غول آسا نیاز شما و سالن کنفرانس شما را براورد می سازد. شما همچنین نیاز به صدایی بسیار بلند در یک سالن کنفرانس ندارید و یک صدا بسیار کم اما با کیفیت بالا نیاز شما در یک سالن کنفرانس می باشد.

تجهیزات صوت سالن کنفرانس

ابعاد اتاق و موقعیت قرار گیری بلندگو سالن کنفرانس

می خواهیم  یک بار دیگر این را بگویم ، باید طرز فکر شما در مورد بلندگوها سالن کنفرانس تغییر کند: اندازه بلندگو سالن کنفرانس ارتباطی با کیفیت ندارد. شاید شما با این اصل که بلندگو سالن کنفرانس بزرگ به معنی قوی بودن آن نیست اما این را در نظر بگیرید: طیف کاملی از صدا را  هر چه بلندگو سالن کنفرانس حساسیت بیشتری داشته باشد ، قدرت تقویت کننده کمتری برای تولید صدا نیاز دارد. هنگامی که بلندگو سالن کنفرانس خود را انتخاب می کنید ، مشخصات بلندگو کنفرانسی را بررسی کنید.

سوالی دارید؟ مشاوره تخصصی دریافت کنید.

بهترین بلندگو سالنی و انواع بلندگو سالن کنفرانس

قبل از خرید بلندگوها ، جستجوی خود را بر اساس آنچه که می خواهید برای آنها تعریف کنید. تعدادی نکات را باید همواره شما بررسی کنید و مهم ترین موضوعی که اهمیت دارد اندازه اتاق و سالن شما است. آیا یک فضای بسته دارید؟ آیا یک اتاق بزرگ دارید؟ یا به دنبال یک سیستم  بی سیم برای اتاق یا سالن هستید؟ اینها همه عواملی هستند که باید در هنگام خرید  بلندگو سالنی و بلندگو سالن کنفرانس خود مدنظر داشته باشید. اگر فقط به دنبال بلندگویی برای گوش دادن به صدای سخنرانان در سالن خود هستید ، تعدادی بلندگو ممکن است نیاز شما را براورد سازد  اما اگر کمی صدای حرفه ای تر، صاف و نرمی در سالن کنفرانس خود می خواهید ، باید دقت بیشتری به خرج بدهید! 

بلندگو پسیو کنفرانس

بلندگو سالنی اکتیو

اگر با بلندگو سالنی یا بلندگو سالن کنفرانس فعال یا اکتیو آشنایی ندارید ، نکته مهمی که باید بدانید این است که در این بلندگو ها تقویت کننده صدا در  داخل بلندگو قرار دارد. نکته مثبت این امر این است که تمام آنچه شما نیاز دارید در یک بلندگو دارید و شما را از تهیه میکسر ، پخش کننده موسیقی مجزا راحت می کند. این بلندگو ها آسان تر راه اندازی می شوند ، اما همیشه در هنگام طراحی سیستم های پیچیده صوت بهترین گزینه نیستند.

بلندگو سالنی پسیو

بلندگوهای غیرفعال یا پسیو نیاز به آمپلی فایرهای مجزا دارند. برای سالن های کوچک و متوسط ​​، سیستم های بلندگو پسیو یا غیرفعال ممکن است ساده ترین گزینه سیستم صوتی نباشند. اما برای سیستم های صوت پیچیده تر و بزرگ تر، جدا کردن اجزای سیستم صوت می تواند سود بزرگی باشد. از آنجا که بلندگوهای غیرفعال یا پسیو شامل آمپرفایر داخلی نیستند ، حتما برای راه اندازی نیاز به اجزا و تجهیزات خاصی دارند.

قیمت سیستم صوت و تجهیزات صوتی

برای خرید تجهیزات صوت سالن کنفرانس  ابتدا باید انواع میکروفون و سیستم صوت سالن کنفرانس آشنایی داشته باشید. پس از آگاهی در زمینه ی سیستم صوتی سالن کنفرانس ، می توانید با توجه به نیاز سالن کنفرانس خود بهترین میکروفون کنفرانس را انتخاب کنید. اگر سیستم صوتی آنالوگ را انتخاب کنید مطمئنا با توجه به اینکه بسیاری از قابلیت ها را ندارد قیمت کمتری هم نسبت به تجهیزات  دیجیتال  دارد. در خرید میکروفون کنفرانس و بلندگو سالنی کاملاً دقت کنید که با توجه به افراد مهمی که برای سخنرانی ها حضور می یابند بهترین گزینه را انتخاب کنید که تمام نیازهایتان را رفع کند.

انواع اتصالات بلندگو

TS

XLR

TRS

speakON

TS مخفف “Tip-Sleeve” است و به نوع خاصی از اتصال ۱/۴ اشاره دارد که برای عملکرد ۲-رسانا و نامتعادل تنظیم شده است. عموماً نوک محل استفاده از سیگنال در نظر گرفته می شود ، در حالی که کناره های آن جایی است که زمینبه آن وصل شده است.

XLR یک اتصال ۳ حلقه ای دایره ای است که دارای پین های مثبت ، منفی و زمین است. اینها معمولاً برای انتقال سیگنالهای متعادل  به میکسرها یا سیگنالهای سطح خط به بلندگوهای دارای توان استفاده می شوند.

TRS مخفف “Tip-Ring-Sleeve” است. این اصطلاح اتصالات متعادل ۱/۴ ″ (یا ۱/۸) را توصیف می کند. اگر می خواهید بدانید که چه مدلی هستند ، یک پلاگین TRS در انتهای بیشتر سیم های هدفون پیدا می شود. اتصالات TRS در هر جایی که نیاز به دو هادی به علاوه یک زمین (سپر) داشته باشید مورد استفاده قرار می گیرد.

speakON نوعی اتصال دهنده چند پینی است که معمولاً در بلندگوها و آمپلی فایرها با رتبه بندی وات بالا یافت می شود. کانکتورهای speakON اتصال بسیار قابل اطمینان ای را ارائه می دهند و می توانند از قدرت بسیار بالایی برخوردار باشند و بسیار بادوام هستند.

کمتر از دو دقیقه تماس می گیریم.

جهت برقراری ارتباط لطفا نام و شماره تماس خود را وارد نمایید.

کمتر از دو دقیقه تماس می گیریم.

جهت برقراری ارتباط لطفا نام و شماره تماس خود را وارد نمایید.