جستجو
Close this search box.
سیستم کنفرانس

آشنایی با سیستم کنفرانس دیجیتال

سیستم کنفرانس دیجیتال مجموعه ای از تجهیزات کنفرانس شامل میکروفون کنفرانسی ، بلندگو سالنی ، آمپلی فایرها ، میکسرهای صوت و …می باشند که بدون توجه به اندازه اتاق ، برای برقراری ارتباط راحت بین اعضای و رویدادهای مختلف طراحی می شوند. سیستم کنفرانس نیز سیستم گفتگو یا سیستم کنگره هم نامیده می شود. قابلیت های یک سیستم کنفرانس باید به گونه ای باشد که بتوان یک کنفرانس را به راحتی مدیریت کرد و در خصوص یک موضوع به راحتی گفتگو کرد:

۱- امکان رأی گیری از اعضا : این فرایند توسط میکروفون های کنفرانسی موجود در سالن صورت می گیرد.
۲-
توانایی شناسایی شرکت کنندگان : در بیشتر اوقات شناسایی فرد سخنران توسط دوربین های اتوترک صورت می گیرد.
۳-
پخش همزمان صدا برای چندین منطقه یا اتاق
۴- بلندگو قوی برای اتاق های بزرگ
۵- ادغام با سیستم های ویدئو کنفرانس
۶- امکانات چندرسانه ای: به اشتراک گذاری اسناد و محتوای صوتی و تصویری
۷- ترجمه همزمان

تجهیزات کنفرانس در چه مکان هایی استفاده می شوند؟

در سالن های کنفرانس، در سالن های همایش، در اتاقهای جلسات، در مراکز مطبوعاتی، در کلاسهای درس، در هرجایی که لازم باشد ارتباط شرکت کنندگان راحت باشد. هم اکنون صدرا ایرانیان با دانش و تخصص بالا سیستم های کنفرانس مختلفی را در سازمان های دولتی و غیر دولتی ، دفاتر تجاری ، هتل ها ، بانک ها ، موسسات آموزشی و پزشکی نصب و راه اندازی می کند. در صورتی که قصد تجهیز اتاق کنفرانس  یا سالن کنفرانس خود را دارید کافیست با ما تماس بگیرید.

انواع سیستم کنفرانس دیجیتال ، چه نوع را انتخاب کنیم؟

تجهیزات کنفرانس از یک واحد کنترل مرکزی ، میکروفون رئیس ، میکروفون شرکت کننده، پانل های رومیزی و مانیتورهای لیفت ، نصب شده بر روی میز و سایر تجهیزات و نرم افزاری های رابط تشکیل شده است. بسته به نحوه تعامل بین واحد کنترل مرکزی و میکروفون های شخصی نمایندگان ، تجهیزات کنفرانس به دو صورت سیمی (کابل) و بی سیم دسته بندی می شوند.

سوالی دارید؟ مشاوره دریافت کنید.

سوالی دارید؟ مشاوره دریافت کنید.

سیستم های کنفرانس سیمی

سیستم های کنفرانس سیمی از سیگنال های دیجیتال یا آنالوگ برای انتقال جریان صوتی توسط کابل ها استفاده می کنند. چنین سیستم های کنفرانس برای نصب های ثابت مناسب تر هستند. در صورتی که نیاز به جا به جایی میکروفون ها ندارید میکروفون های بی سیم بسیار مناسب تر  می باشند. ویژگی های تجهیزات های کنفرانس سیمی شامل موارد زیر می باشد:

۱- افزایش ثبات کارایی در مقایسه با سیستم های بی سیم ، مناسب در برابر تداخل امواج
۲-
هزینه پایین تر در مقایسه با تجهیزات های کنفرانس بی سیم
۳-
نیاز به نصب حرفه ای در مرحله طراحی اتاق کنفرانس
۴-
قابلیت افزونگی (برای مثال قابلیت افزودن سیستم چندرسانه ای مانند دوربین اتوترک)

سیستم های کنفرانس بی سیم

از Wi-Fi یا سیگنال مادون قرمز برای ارسال سیگنال در تجهیزات کنفرانس بی سیم استفاده می شود. در صورتی که تمایل به کابل کشی در سالن یا اتاق کنفرانس خود ندارید سیستم های کنفرانس بی بسیار عالی و مناسب تر هستند. تجهیزات کنفرانس بی سیم برای مسائل مختلفی استفاده می شوند: برای تجهیز سریع اتاق یا استفاده متناوب از سیستم در اتاقهای مختلف و همچنین برای اتاقهایی که کابل کشی در آن ها نامطلوب است. از مشکلات تجهیزات کنفرانس بی سیم می توان به موارد زیر اشاره کرد: قیمت بالای آن ها ، ممکن است امواج یا سیگنال های میکروفون ها دچار اختلال شود ، با توجه شرایط محیطی یا اتاق امکان وجود نویز خواهد بود ، نیاز به شارژ باتری دستگاه ها به طور منظم می باشد.

سیستم کنفرانس

تجهیزات آنالوگ کنفرانس

در سیستم های کنفرانس آنالوگ سیگنال ها به شکل آنالوگ ارسال می شوند. با توجه به محدودیت های عملکردی برای این نوع سیگنال ها ، سیستم های کنفرانس آنالوگ از نظر ادغام و قابلیت های اضافی محدود هستند ، گرچه از نظر قیمت متوسط هستند.

تجهیزات دیجیتال کنفرانس

سیستم کنفرانس دیجیتال نسبت به سیستم ها آنالوگ صدایی با کیفیت بالا ، قابلیت های گسترده و امکان نامحدود ادغام با سیستم های صوتی و تصویری و سیستم های کنترل دارند. این سیستم های کنفرانس برای تجهیزات یکپارچه پیچیده توصیه می شود. نمونه ای از یک تجهیزات کنفرانس یکپارچه کاملاً کاربردی :

۱- دوربین اتوترکینگ که به سخنرانان اشاره دارد.
۲- نمایش نتایج رای گیری به عنوان نمودار بر روی صفحه نمایش عمومی.
۳-
امکان نشان دادن اسناد به شرکت کنندگان ، از صفحه عمومی مانند تلویزیون و پروژکتور.
۴- امکان برقراری کنفرانس ویدیویی.
۵- مدیریت از راه دور سیستم های صدا ، تصویر و روشنایی های اتاق.

سیستم کنفرانس با مترجم همزمان

تجهیزات کنفرانس با مترجم همزمان به شرکت کنندگان در رویداد اجازه می دهد تا سخنرانان سخنان را به زبان مادری خود بشنوند. برای این منظور ، شرکت کننده کانال مورد نظر مترجم همزمان را روی صفحه میکروفون انتخاب کرده و از هدفون برای گوش دادن استفاده می کند. مترجم همزمان توسط مترجمان همزمان انجام می شود ، که هر یک در غرفه های عایق صوتی جداگانه نشسته اند. غرفه مترجم سیگنال صوتی واضحی را ارائه می دهد ، زیرا به خوبی از سر و صدای خارجی و گفتار مفسران همسایه محافظت می شود.

سیستم کنفرانس با عملکرد رأی دهی

تجهیزات کنفرانس انجام رای گیری در زمان واقعی و بدون هیچ وسیله اضافی را توسط میکروفون های کنفرانس انجام می دهند. این عملکرد در حال حاضر در سیستم یکپارچه شده است ، و دکمه هایی برای رأی دادن بر روی میکروفون کنفرانس قرار دارند. نتایج رأی گیری می تواند بر روی یک صفحه نمایش عمومی نمایش داده شود.

قابلیت های نرم افزار سیستم های کنفرانس

نرم افزاری که توسط سازندگان تجهیزات کنفرانس تولید می شود ، علاوه بر کاربرد اصلی ، در نظر دارد تا عملکرد آنها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در برخی موارد به همراه نرم افزار به دستگاه های اضافی نیز نیاز است: به عنوان مثال ، برای اینکه بتوانید به طور خودکار از شرکت کنندگان تصویر برداری نمایید به دوربین فیلمبرداری اتوترک اضافی نیاز دارید.

سیستم کنفرانس
سیستم کنفرانس
سیستم کنفرانس

برای برگزاری جلسات به طور صحیح باید موارد زیر رعایت شود:

آکوستیک اتاق ضعیف نباشد:

سر و صدای پس زمینه و انعکاس صدا ، شنیدن مکالمات را برای  افراد سخت تر می کند ، که این امر مستلزم فشار بیشتر به بلندگو های داخل سالن می باشد. بهبود آکوستیک اتاق اغلب دشوار و گران است و در یک ساختمان قدیمی ممکن است این امر غیرممکن باشد.

افزایش میکروفون ها و تنظیم صدا به طور صحیح :

اضافه کردن میکروفون های بیشتر نیاز به یک کنسول بزرگتر دارد ، به علاوه در صورتی که از میکروفون های سیمی در سالن خود استفاده می کنید در صورت افزایش آن ها نیاز به کابل کشی بیشتر و شلوغ تری دارید. این باعث افزایش هزینه و زمان می شود. میکسرهای اتوماتیک می توانند به خوبی صدا را در جلسات بزرگ تنظیم کنند ، اما در جلسات که تنظیم صدا بسیار حساس است ممکن است این موضوع نامناسب باشد و این امر باید به صورت دستی صورت گیرد.

سوالی دارید؟ مشاوره دریافت کنید.

سوالی دارید؟ مشاوره دریافت کنید.

نصب دائمی یا موقت تجهیزات :

در یک مکان دائمی مانند یک مرکز آموزشی یا شرکت ، کابل کشی لازم را می توان در دیوارها ، سقف یا حتی داخل مبلمان پنهان کرد. اما اگر جلسه در سالن های اجاره ای برگزار می شود ، بهتر است از میکروفون و تجهیزات بی سیم جهت ذخیره زمان استفاده کرد.

چندین زبان وجود دارد :

در صورتی که درجلسه یا اتاق کنفرانس شما شرکت کنندگانی با زبان های مختلف حضور دارند نیاز است از سیستم مترجم همزمان استفاده کنیم. در برخی از جلسات بزرگ از نقاط مختلف در کنفرانس حاضر می شوند و برای راحتی شرکت کنندگان نیاز است از سیستم ترجمه همزمان حتما استفاده شود.

مشاغل ، سازمانها ، مؤسسات آموزشی ، شرکت ها و ادارجات می توانند از ویژگیهای منحصر به فرد سیستمهای بحث و گفتگو و کنفرانس صدرا استفاده کنند. کارکنان پشتیبانی فنی صدرا در آماده سازی برای یافتن راه حل صوتی ایده آل برای هر مشتری هستند تا بتوانند بهترین گزینه های صوتی جلسات و کنفرانس را برای شما عزیزان فراهم کنند. در صورتی که نیاز به پشتیبانی در زمینه تجهیزات کنفرانس دارید کافی با صدرا کامپیوتر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تجهیزات کنفرانس

دوربین کنفرانسی سونی

کمپانی‌های مختلفی در زمینه طراحی و راه‌اندازی تجهیزات کنفرانسی فعالیت دارند. شرکت سونی، برندی معروف و معتبر بوده که در عرضه تجهیزات صوتی و تصویری

قیمت دستگاه ویدئو کنفرانس

برای اطلاع از قیمت دستگاه ویدئو کنفرانس، بهتر است ابتدا بیشتر با این دستگاه آشنا شوید. در بازار امروز، نمونه‌های گوناگونی از سیستم‌های ویدئو کنفرانس

سیستم تصویری اتاق کنفرانس

سیستم تصویری در اتاق کنفرانس  به دو روش اتوماتیک و دستی انجام می گیرد. در سیستم تصویری اتاق کنفرانس دستی (manual) دوربین های نصب شده

معرفی بهترین دوربین‌ های live

دوربین live , یکی از ابزارهایی که این روزها در دنیا از آن استفاده می‌کنیم، دوربین‌های live هستند. با استفاده از این دوربین‌ها می‌توانیم از

ویدیو وال چیست

آشـنـایی با ویـدئـو وال آیا تاکنون به سیستم های نمایشگر عظیم – مانند آنهایی که در اتاق های کنترل ، بورس ، اوراق بهادار و

مطالب سیستم کنفرانس

معرفی سیستم کنفرانس اروپایی

یکی از نیاز‌های اساسی سازمان‌ها، وجود سیستم کنفرانس بوده که به دو شکل دیجیتال و آنالوگ موجود است. از سیستم آنالوگ تنها می‌توان برای پخش

اسپیکرفون چیست ؟

با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع ویروس کرونا، افراد نسبت به قبل، زمان بیشتری را در خانه سپری می­کنند. همچنین اساتید، معلمان، مدیران

آشنایی با سیستم کنفرانس دیجیتال

سیستم کنفرانس دیجیتال مجموعه ای از تجهیزات کنفرانس شامل میکروفون کنفرانسی ، بلندگو سالنی ، آمپلی فایرها ، میکسرهای صوت و …می باشند که بدون

سیستم تصویر برداری اتوترکینگ

برخی از دوربین های پیشرفته اتوترکینگ می توانند عملکرد ردیابی خودکار در محیط های شما انجام دهند  ، بنابراین معمولاً دوربین اتوترکینگ “هوشمند” نامیده می

مطالب ویدئو کنفرانس

صدرا ایرانیان

کمتر از دو دقیقه تماس می گیریم.

جهت برقراری ارتباط لطفا نام و شماره تماس خود را وارد نمایید.

کمتر از دو دقیقه تماس می گیریم.

جهت برقراری ارتباط لطفا نام و شماره تماس خود را وارد نمایید.